program raya

hari ni hari khamis..tapi aku tak tau hari raya ke-berapa, yang ke-5 kot.
Sedang aku syok melayan perasaan sambil menonton filem seram yakni Congkak di tv2,
segmen iklan pun menjelma.
Celaka! ,bentak perasaanku

sambil menguyah coklat yang baru dikeluarkan daripada peti penyejukan..
aku masih tidak mengalihkan pandangan mataku pada televisyen yang sedang memaparkan iklan dan bermacam-macam hal lagi.
sedang asyik tv2 memaparkan rancangan sempena Hari Raya, terpapar di skrin televisyen..
Gerak Khas Raya..
aku tersentak..
bukankah siri gerak khas siri kepolisan yang ternyata polis akan menang..bukan penjenayah..
yang dimana Norman Hakim telah terbunuh wataknya dek kontrovesi yang ingin dihindari Yusof Haslam?!!(ni aku bace kat internet..bukan mengikuti siri ini)

sungguh.aku tersentak..terkebil-kebil sebentar mengunyah..
lalu terus ke bilik air..menunaikan hajat..
sampai sekarang aku masih terpinga-pinga..

Penjelasan..sesiapa?

No comments:

Post a Comment