Hargai hidup kau, kau dan kau.

Tak usah la aku cerita banyak-banyak. Malas.
Ini ada satu filem kanak-kanak dari Jepun, tajuknya Mai Mai Miracle.


Tengok sendiri buat penilaian sendiri. Mungkin filem ni untuk kanak-kanak, tapi ada baiknya kalau kau tengok. Mana tahu boleh berubah. Haha..
Filem ni akan ingatkan kau, kenapa masa kau kecil tu berharga. Bila mimpi digabungkan sama azam yang kuat dan sebagainya.
Ah, aku bukan philosopher pun nak komen banyak-banyak.
Kalau rasa nak tengok boleh klik sini.
Kalau tak rasa nak tengok suka hati kau.

Satu lagi filem pasal beruang jenis apa aku tak pernah nampak. Jenis Jepun gamaknya. Sebab ini pun kartun Jepun.

Cerita ni pasal betapa masa kau budak kau punya lah sayang mak kau(termasuk ayah, kakak, abang, atuk, nenek, etc.. etc..) sampai kau sanggup buat apa sahaja untuk ada sebelah mereka. Tiba-tiba dah besar, tinggal kan keluarga, katanya keluarga tak penting etc.. etc.. (ok ini mungkin aku tambah, dan tadok dalam filem diatas)

Kalau nak download pun boleh klik sini.
Kalau taknak tu itu suka hati masing-masing.

Ok, semoga bergembira menonton filem dan mengambil nilai-nilai yang bersepah dalam filem-filem tersebut seperti tertera di atas.

7 comments:

  1. totoro buleh terbang pakai gasing. the tree chant! awesome!

    ReplyDelete
  2. wherever there's a child, there's always have magic.

    ReplyDelete
  3. kampang mu gregory. minggu depang?

    ReplyDelete
  4. lucunya terjemahan tajuk totoro bhs english hehe...

    ReplyDelete