Inkheart.

Pernahkah siapa-siapa sahaja menonton filem Inkheart?

Mungkin ada yang pernah.

Oh, dan ya. Aku seperti mahu hidup didalam dunia Inkheart.

Bukan apa, biarpun tempat itu ada watak antagonis, namun aku suka tempat tersebut.

Damai.
Aman.
Segar.
Tenang.
Sunyi.
Cantik.

Tidak perlu aku ungkapkan perihal antagonis.
Ahh.. Antagonis.
Dimana-mana pun mereka berada.

Sungguh, satu tempat yang aku rasakan seperti itu, mungkin terdapat di Ireland, New Zealand, Switzerland, dan mana-mana pun di dunia ini.
Bukan aku tidak mahu mengangkat Malaysia sebagai satu tempat yang,
damai,
aman,
segar,
tenang,
sunyi,
cantik..

Namun kerana di sini, tempat-tempat sebegitu sudah dicemari.
Dicemari dengan apa?
Aku tidak tahu.
Yang aku cukup pasti, sudah dicemari.
Sudah dicemari.

No comments:

Post a Comment