Sesi Santai

Semalam, roomate aku ajak bersantai, okay, bersantai kalau dirujuk pada Kamus Dewan Edisi paling terbaru, bermaksud, perkara-perkara yang berlawanan dengan formal.
Maksud nya tidak formal, kasual pun tak seberapa. Semua orang senang dengan santai.
Sama ada bersantai di pantai, pakai lah baju yang santai-santai, jangan mop santai dengan clorox.. ok, itu lantai.

Aku bila terdengar perkataan santai dari mulut seorang rakan sebilik, terus semangat, elok-elok tengah baring-baring fikir Bajet Kewangan 2010, terus lincah bangun dari katil.

Sedang elok aku berdiri di tengah-tengah bilik, roomate aku, lantas duduk atas seraya baring dan tarik selimut. Ikuti perbualan seterusnya..

`Cepat la, jom bersantai, dah lama aku tak silang-silang kaki ni`, aku..
`Aku tengah prepare la ni`, rakan
`Kimak apakah prepare?`, aku
`Marilah bersantai`, rakan..
Dengkuran terus-menerus kedengaran..

Babi, lepas ni aku tak layan dah rakan2 ku..
Hari itu berakhir dengan aku bersantai sampai melangkaui Maghrib.

ps- sungguh seronok santai diatas katil

No comments:

Post a Comment